Wij mogen weer reizen. Hoe doen we dit?
Zoals u wellicht heeft gehoord, mogen de bussen in Nederland weer met volle bezetting worden gebruikt. Uiteraard wel met de nodige restricties. Dit betekent dat Dalstra Reizen heeft gekeken naar de mogelijkheid om verschillende reizen door te laten gaan.

Als touringcarmaatschappij hebben wij de volgende maatregelen genomen die door het KNV Koninklijk Nederlands Vervoer worden geadviseerd:
1. Draagt u de hele rit een mondkapje*;
2. Zorg ervoor dat u een ingevulde en ondertekende verklaring ‘vervoer per touringcar’ heeft ingeleverd bij Dalstra Reizen. Deze ontvangt u ca. 1 week voor vertrek bij de reispapieren;
3. Stap niet in de bus wanneer u koorts, verkoudheidsklachten of andere ziektesymptomen heeft;
4. Houdt u zich aan de regels. De chauffeur bepaalt wat mag en niet mag. Houdt een passagier zich niet aan de richtlijn, dan kan de chauffeur de toegang verbieden;
5. Volg de onderstaande regels voor het instappen en het uitstappen
a. Stap in en stap uit via de middendeur;
b. Stap één voor één in en stap ook één voor één uit;
c. Blijf bij het instappen en uitstappen minstens de door de overheid geadviseerde afstand van elkaar vandaan;
d. Loop bij het instappen zover mogelijk door en ga dan pas zitten**;
e. Laat bij het uitstappen de passagiers die het dichtst bij de uitgang zitten het eerste uitstappen.
f. Desinfecteer uw handen bij het betreden van de touringcar.
6. Loop niet in de touringcar, zodat u altijd zo ver mogelijk bij elkaar vandaan blijft.
7. Dalstra Reizen gaat uit van een maximale busbezetting van 30 personen voor reizen met vertrekdatum tot 1 september. In de praktijk zal dit vaak minder zijn waardoor er voldoende ruimte in de bus is.

*= Mondkapjes dient u zelf aan te schaffen. Het mag een zelf gemaakt, herbruikbaar mondkapje zijn.
**= Leden van een gezin en/of een gezamenlijke huishouding mogen altijd naast elkaar zitten.

Vanzelfsprekend hebben Dalstra Reizen alsook de hotels de nodige maatregelen getroffen om binnen het kader van de mogelijkheden u zo optimaal als mogelijk te laten genieten van uw welverdiende vakantie.

Gaat uw reis door?
Wij streven er naar om u 4 weken voor vertrek te informeren of uw reis wel/niet door gaat. Dit laten wij u telefonisch of per e-mail weten. In verband met de drukte vragen wij u niet zelf met ons contact op te nemen maar ons bericht af te wachten.

Wilt u uw vakantie omboeken?
Wanneer u uw vakantie wilt omboeken, betekent dat, dat u uw huidige reis annuleert en een nieuwe reis reserveert. Wij bieden u de mogelijkheid om tot 8 weken voor vertrek kosteloos om te boeken naar een andere reis. Als uw reis binnen 8 weken voor vertrek valt betaalt u hiervoor wijzigingskosten/annuleringskosten. U annuleert immers uw reis waardoor er extra kosten voor Dalstra Reizen ontstaan. Let wel dat er voor vlieg-/busreizen en reizen die door uw annulering van vertrekgarantie af gaan afwijkende annuleringskosten zijn.

Wilt u uw vakantie annuleren?
Als u uw vakantie wilt annuleren worden de annuleringskosten volgens de ANVR-Reisvoorwaarden in rekening gebracht. Let wel dat er voor vlieg-/busreizen en reizen die door uw annulering niet meer het benodigd aantal personen heeft afwijkende annuleringskosten zijn.

Betalingen
De betalingsverplichting blijft zoals deze op uw boekingsbevestiging staat. Dat betekent dat in ieder geval de aanbetaling ‘gewoon’ overgemaakt dient te worden. Als het land van uw bestemming als reisadvies code geel heeft, dient ook het restantbedrag conform uw reisbevestiging/factuur te worden overgemaakt.

Reisadvies
Wij volgen de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
Deze geven verschillende kleurcodes aan:
Groen: geen bijzondere veiligheidsrisico's
Geel: let op, veiligheidsrisico's
Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Rood: niet reizen

Update busvervoer 9 juni 2020
In het weekend van 6 en 7 juni verschenen er berichten in de media dat busbedrijven 30 volwassenen per bus willen gaan vervoeren.
Dalstra Reizen wil alleen reizen op een verantwoorde manier. Dit betekent dan ook dat wij ons aan de richtlijnen van het RIVM houden en geen 30 volwassenen kunnen en mogen vervoeren op dit moment.

Voor ons is een formeel akkoord van de regering in samenwerking met de veiligheidsregio’s van belang. Wij hebben er vertrouwen in dat de bevoegde instanties een verantwoorde regeling treffen voor wat betreft de richtlijnen voor Besloten Busvervoer.
We blijven zoeken naar mogelijkheden voor het uitvoeren van onze reizen, maar gezondheid en veiligheid staan voorop, voor onze klanten en medewerkers!
Voucher, omboeken of zelf annuleren?
Zoals u wellicht weet, ontgaat ook Dalstra Reizen het Corona virus niet. Het virus heeft de hele wereld in zijn greep en treft ook het toerisme ontzettend hard.

Hierdoor heeft Dalstra Reizen al verschillende reizen moeten annuleren. Klanten die bij ons hebben geboekt ontvangen van ons een voucher ter waarde van de betaalde reissom (zonder de premie van de annuleringsverzekering). Deze kunt u gebruiken voor de betaling van een reis met een latere vertrekdatum. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het programma van Dalstra Reizen.

Een aantal bepalende richtlijnen zijn:
• Het Corona-voucher is 1 jaar geldig na uitgiftedatum. U kunt uw ‘nieuwe’ reis tot die datum boeken.
• Als uw nieuwe reis goedkoper is, ontvangt u het verschil terug in een Corona-Voucher.
• Heeft de nieuw geboekte reis een hogere prijs? Dan dient het verschil te worden bijbetaald.
• Het voucher is geldig in combinatie met de originele factuur van de geannuleerde reis. Dus bewaart u deze alstublieft goed.
• Het uitgegeven voucher wordt gebruikt voor een reis uit het programma van Dalstra Reizen.
• De garantieregeling van SGR conform bestuursbesluit van 16 maart 2020 is van toepassing op het voucher.

Voor meer informatie over deze voucher kijkt u op: https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/


Geen restitutie reissom
Wij begrijpen dat u voorkeur heeft voor teruggave van de reissom. Helaas treft het corona virus ons erg en hebben we voor de “corona voucher” gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing en het SGR staat garant voor deze voucher en waarborgt uw reissom.

Omboeken
Een goed alternatief kan zijn uw reis om te boeken. Al veel van onze reizen staan al voor 2021 op het internet. Tot uiterlijk 8 weken voor vertrek van uw oorspronkelijke reis mag u uw reis kosteloos omboeken naar een andere datum of reis. Hiervoor geldt wel een beperking voor vliegreizen. In de meeste gevallen is uw ticket al gekocht. De mogelijkheid bestaat dat deze in rekening wordt gebracht.

Zelf annuleren
Het is natuurlijk goed als u wacht totdat wij contact met u opnemen over de door u geboekte reis. Mocht u besluiten uw reis zelf te willen annuleren, dan is dat mogelijk. De reis wordt dan geannuleerd volgens de voorwaarden. Dat houdt in dat wij genoodzaakt zijn om annuleringskosten in rekening brengen. Annuleringskosten zijn tot 42 dagen voor vertrek zijn de aanbetalingskosten. Daarna loopt dit bedrag op. Zie hiervoor onze voorwaarden.
Heeft u een annuleringsverzekering bij ons afgesloten?
Van Allianz Global Assistance (verzekeraar) mag u uw annuleringsverzekering meenemen als u omboekt vóór 31 december 2020. Dit mag ook een reis zijn die in 2021 vertrekt.

De reeds betaalde premie blijft dus staan en wordt niet teruggegeven als u uw (nieuwe) reis na 31 december boekt. Dan wordt er een nieuwe annuleringsverzekering afgesloten.
De reden waarom Allianz Global Assistance dit heeft besloten is het volgende:
in feite maakt u 2x gebruik van uw annuleringsverzekering. Vanaf het moment van de eerste boeking waarbij u de annuleringsverzekering heeft afgesloten, treedt deze in werking. U maakt er dan dus al gebruik van.

Namelijk, mocht er vanaf het moment van boeken een reden voor annulering zijn, dan kunt u de annuleringskosten die dit met zich meebrengt terugkrijgen uit de verzekering.

Allianz Global Assistance wil in deze tijd een stukje extra service bieden en geeft daarom uit coulance de mogelijkheid om uw verzekering mee te nemen naar volgend jaar, indien u voor 31 december een nieuwe boeking maakt.
Corona virus update 14 mei 2020
Save Tourism
Op 12 mei adviseerde de ANVR haar leden tot en met 18 juni geen buitenlandse vakantiereizen aan te bieden. Reeds geboekte reizen tot die datum zouden moeten worden geannuleerd. Gezien alle nationale en internationale beperkende maatregelen is het niet goed mogelijk tot en met tenminste 18 juni a.s. buitenlandse vakanties uit te voeren.
Hierop heeft Dalstra Reizen besloten de reizen tot en met 30 juni uit haar agenda te schrappen. Klanten ontvangen hierover een e-mail waarna Dalstra Reizen telefonisch contact op neemt.

Reizen met vertrekdatum vanaf 1 juli 2020
Op dit moment kunnen we nog met onvoldoende zekerheid zeggen of reizen met vertrekdata vanaf 1 juli 2020 kunnen worden uitgevoerd. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan nemen wij, zodra wij hierover meer duidelijkheid hebben, contact op wanneer u een reis bij ons heeft geboekt.

Restantbetalingen
Binnenkort moeten veel restantbetaling worden voldaan wanneer u een reis heeft geboekt met vertrekdatum na 1 juli. De algemene regel is dat u uiterlijk zes weken voor vertrek gewoon uw resterende reissom moet betalen. Zolang deze reis tenminste niet al werd geannuleerd. Wij schorten deze termijn voor u op tot 1 maand voor vertrek.

Het is natuurlijk goed als u wacht totdat wij contact met u opnemen over de door u geboekte reis. Mocht u echter uw reis met vertrekdatum vanaf 1 juli willen annuleren, dan is dat mogelijk. De reis wordt dan geannuleerd volgens de voorwaarden. Dat houdt in dat wij genoodzaakt zijn om annuleringskosten in rekening brengen. Desgewenst kunt u uw reis met vertrekdatum vanaf 1 juli, zonder wijzigingskosten, omboeken naar een latere periode. Wilt u op dit moment nog even geen actie ondernemen betreffende uw boeking, blijft u dan rustig afwachten.

Zodra er weer nieuws is, laten wij u dit via deze pagina weten.

Team Dalstra Reizen

Corona virus update 28 april
Save Tourism
Naar aanleiding van het persbericht op dinsdag 21 april heeft ook het Algemeen Nederlands Verbond van Reisorganisatoren (ANVR) een bericht uitgegeven. In dit bericht worden de leden geadviseerd tot 29 mei geen vakantiereizen aan te bieden. Reeds geboekte reizen tot die datum zouden moeten worden geannuleerd. Dalstra Reizen had hierin haar plan al getrokken en heeft alle reizen met vertrek tot en met 31 mei geannuleerd. Alle klanten die tot die periode met ons op reis zouden gaan, zijn hier inmiddels van op de hoogte gesteld. Halverwege de maand mei evalueert de ANVR de situatie en komt zo nodig met een aangepast, nieuw advies.

Reizen met vertrekdatum vanaf 1 juni 2020.
Op dit moment kan er met onvoldoende zekerheid worden gezegd of reizen met vertrekdatum vanaf 1 juni 2020 kunnen worden uitgevoerd. Zodra wij hierover meer duidelijkheid hebben, nemen wij contact op wanneer u een reis bij ons heeft geboekt.

Het is natuurlijk goed als u wacht totdat wij contact met u opnemen over de door u geboekte reis. Mocht u echter uw reis met vertrekdatum vanaf 1 juni willen annuleren, dan is dat mogelijk. De reis wordt dan geannuleerd volgens de voorwaarden. Dat houdt in dat wij genoodzaakt zijn om annuleringskosten in rekening brengen. Desgewenst kunt u uw reis met vertrekdatum in de maand juni, zonder wijzigingskosten, omboeken naar een latere periode. Wilt u op dit moment nog even geen actie ondernemen betreffende uw boeking dan verzoeken wij u rustig af te wachten.

Er rest ons niets dan de volgende berichtgeving weer af te wachten en daarna te kijken hoe wij als reisorganisatie hierop in kunnen spelen. Voor ons staat uw gezondheid voorop en daar doen wij ons uiterste best voor. Bedankt voor uw geduld.

Uw Dalstra team.